woensdag 20 mei 2015

Hallo ... met Vincent

Het is vandaag 125 jaar geleden.
M'n mobiel gaat. Ik kijk op het beeldschermpje: ... Vincent.
He, maat, waar hang jij uit? roep ik hem toe.
Ik hang niet, ik zit. Ik zit in de TGV van St Remy de Provence, naar het Noorden in ieder geval. Druk in m'n kop jongen, ik weet niet waar naar toe te gaan.
Kedoeng, kedoeng hoor ik de wielen op de achtergond.
Was is of was je plan dan, vraag ik
Nou dat is het hem nou juist. Ik was eigenlijk op weg naar Auvers sur Oise, naar dr Gachet. Toen las ik dat jij mee doet aan een wedstrijd in mijn museum in Amsterdam en nu hoor ik weer dat je een grote expositie hebt in Hesdin. Daar word ik toch gek van? of ik blijf gek, hahaha, eindigent in een rochel.
Tja, mompel ik zachtjes, je zult toch ergens uit moeten stappen.
Dat hoorde ik wel, klinkt het nijdig aan de andere kant, ik stap uit wanneer ik dat wil
Ksnap niet wat je bedoelt Vincent
Kom je nog wel achter, klootzak
Gaat ie lekker ? Nou vergeet die wedstrijd in Amsterdam maar, daar hoor ik niet bij, er waren wel 3700 inzendingen, heel Nederland schildert, mijn stem klinkt zwaar verongelijkt.
Jaja, en een prutser wint zeker, weer een rochelende lach.
Mmppff, doe ik. Auvers en Hesdin liggen niet zo ver van elkaar
Dus ?
Dus, stel ik voor kom eerst naar Hesdin want vrijdag is de laatste dag van mijn expositie en dan gaan we daarna samen naar Auvers
Ik ga niet naar die Ravoux hoor sputtert Vincent
Hoe zo, je kunt er best wel aardig eten.
Ze vragen er nu 6 euro per persoon om mijn kamer te mogen zien; ik ging zo wat dood toen ik dat hoorde ...
Dat was 125 jaar geleden, ik staar voor me uit, kan niets meer zeggen ...
Hé pruster, ben je d'r  nog ?









5 opmerkingen:

martin zei

Ga ik ook doen. Mijnkamer € 2,50 p.p. Je moet je plek kennen.

Maar of het een prutser wordt?

simon korving zei

Ha Martin; kwas er 3 jr geleden, wat een lijkenpikkerij .... ennuh chinezen betalen goed hoor ;)

blutch1 zei

Zo, hij weet wat een euro is. Die is FF6,55957.
Dus ruim 39 nouveau franc, of 3935 oude francs.
Dat ving hij niet eens voor een schilderij.
Ja, dar zou ik ook flauw van worden.

simon korving zei

Blutch: voor het doek De rode wijngaard, werd 400 ancien francs betaald

Anoniem zei

Gelukkig nieuwjaar.